Sabtu, 19 Januari 2013

Erin Kahar's Birthday Giveaway

Assalamualaikum !!! :) Join Ga lgy :D




Mangsa tag :-
Ilah , Fyra

Dah ikut syarat-2 nya :) Hope menang ..

First ever Giveaway by I & A

Assalam .. Ak join GA lgy laa .. Hihi Hope menang laa .. Coz tk pernah menang lgy :D


Mangsa tag :-
Ilah , Fyra , Riza Elia Irdina

Done !! :)

Rabu, 16 Januari 2013

Single .. Single

Assalamualaikum !!!  : )

Hye korang .. Ak tgk membe ak suma ad bf .. Ak pon teringin jgak nk ad bf .. Tgk depa sweet jea .. Sedih weyh bila teringat owg yg ak suka sebelom nie .. Ak tk chomell mna pon .. Tkdak sapa nk kat ak .. Suma manusia tk sempurna k .. Korang cari bf sowg tok ak boley ?? haha .. Bosann dohh asyik single jea babe ..
Tpy ak nk boy yg setia .. Tkmau mcm ex ak sebelom nie .. Bila diingatkan blek .. mmang menyakitkan aty jea ... Hmm  : (

Ak nak boy cmnie bley ?? dah laa Handsome .. pandai menyanyi pulak tu ..Huiih .. Terbaek ahh law dpat boy cmnie ... : D




Kenai tk sapa ?? Nie laa Syed Shamim Al-Idrus Syed Abdul Kadir ... Handsome kanns ??


Best dgr sora syed shamim nie .. Hope dpat laa boy sowg mcm nie .. Haha .. Berangan seketika .. : D

Teringin nk kple lgy  :' )

Ahad, 13 Januari 2013

9 Jenis Nama Anak Syaitan

Assalamualaikum !! : )

Jangan beri nama-2 ini kepada anak-2 anda !!!

Umar Al-Khattab r.a berkata , terdapat 9 jenis nama anak syaitan :-

1. Zalituun
-Duduk di pasar/kedai - Mengoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-2 yang tidak
perlu.

2. Wathiin
-Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk kepada ALLAH.

3. A'awan
-Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat.Terlena dengan kedudukan/kekayaan hingga terabaikan kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
-Berkawan baik dengan kaki botol.Suka menghampiri orang yang berada di tempat-2 maksiat (Contohnya : disko , kelab malam dan tempat yang ada minuman keras)

5. Murrah
-Merosak dan melalaikan ALLAH dan orang yang suka muzik sehingga lupa kepada ALLAH . Mereka ini tenggelam dalam kemewahan dan glamour sementara .

6. Masuud
-Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah , gosip , umpatan dan apa saja penyakit yang keluar dari kata-2 mulut .

7. Daasim (Berilah Salam Sebelum Masuk Ke Rumah)
-Duduk di pintu rumah kita.Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah , Daasim akan bertindak agar terjadi keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-berai , suami bertindak ganas , memukul isteri , isteri hilang pertimbangan menuntut cerai , anak-2 didera dan pelbagai kemusnahan rumahtangga lagi)

8. Walahaan
-Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat seta ibadat-2 kita yang lain .

9. Lakhuus
-Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari

Credit:- Lulu Pages

Simple Giveaway by FD

Assalamualaikum !!! : )



Jijah join giveaway lgy laa .. Harap menang .. Sebab Jijah tak pernah menang giveaway .. :'(

Due Date : 15 Januari 2013 | 8.00 P.M

Blogger yg ditag :-

                                                                      Senarai Hadiah



Make A Wish Necklace x 1


Horoscope Necklace x 1
*ikut horoscope pemenang*



RM5 x 2




Join taw .. Jgn tak join .. Nk join tekan banner taw : )

Sabtu, 12 Januari 2013

Partnership Blogger Giveaway by Alyaa , Syakirah dan Fatin

Assalamualaikum !! : )



Syarat-syaratnya telah saya lakukan :)

Law nk join tekan kt Banner atas nie taw  : D 
Due Date : 4 Januari - 12 February 2013

Hadiah-2 yg ditawarkan :-

15x cursor
29x review
6x topup RM5
3x topup RM3
8x bloglist
2x doodle
1x edit blog
2x shawl
1x mystery gift
2 shawl x1
1x topup RM10
1x edited template
2x edit classic tempate
2x header 

Banyak kan hadiah dy ?? Law nk hadiah tu .. Join laa :D

Contest Blog Paling Cantik

Assalamualaikum !! :D



 Klik banner untuk join contest nie taw .. Contest nie tamat pada 30 Januari 2013  : )

Hadiah-2 :-

Pemenang blog paling cantik : RM50
Saguhati (2) : Topup RM5